‘De verschuiving van beleving naar betekenis’

 

De samenleving maakt op dit moment een revolutie door, de revolutie van betekenis.
Nogal wat organisaties zijn het contact met de eigen betekenis kwijt geraakt na jaren van efficiencydwang en zoeken nu naar het bestaansrecht binnen de context van markt en samenleving. Zoals werknemers zichzelf nieuwe betekenis willen geven binnen werk en leven.
We willen nieuwe verbindingen leggen en daarmee groeien.
Het evenement van de toekomst wil geen belevenis zijn, maar betekenis toevoegen.

Cofely
Cofely

Ieder deeltje van een event wordt getoetst op de prikkeling van betekenis: locatie, spreker, hapjes, pauzeact.. Doen ze daadwerkelijk iets voor de aanwezigen?
Zo zullen bijvoorbeeld evenementen kruiselings gekoppeld worden. Zodat de deelnemers aan een bouwevent in of na de pauze ineens samen met de bezoekers van een onderwijsevent aan tafel zitten, met psychologen of met huisvrouwen.
Die kruiselingse bestuiving leidt tot nieuwe inzichten en dus tot de wederopbouw van betekenis.

http://www.eventbranche.nl/public/15_tm2_v1.pdf